بازار نهاده‌ها از انحصار خارج شد

چند دلیل ساده ورشکستگی مرغداران
ژانویه 12, 2015
بهبود ضریب تبدیل در جوجه های گوشتی
ژانویه 17, 2015

بازار نهاده‌ها از انحصار خارج شد

خبرگزاری ایسنا     ۲۸ دی ۱۳۹۳      
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بازار نهاده‌ها و خوراک دام و طیور از انحصار خارج شده و با رقابتی که طی سال گذشته به وجود آمد روند قیمت‌ها نزولی و مورد رضایت تولید‌کنندگان بوده است.
حسن رکنی اظهار کرد: برخی از خوراک دام و طیور مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود که شامل علوفه خشبی می‌شود و مشکلی در تولید آن وجود ندارد. بخشی دیگر از این نهاده‌ها همان مواد کنستانتره‌ای هستند که به عنوان مثال میزان نیاز صنعت طیور در کشور به این مواد حدود هشت میلیون تن در سال بوده است که عمده آن به کشور وارد می‌شود.
وی با بیان این‌که عمده مواد کنستانتره‌ای و نهاده‌هایی مانند ذرت، سویا و برخی مکمل‌ها از محل واردات تامین می‌شود، افزود: سیاست دولت این است که با افزایش تولید این محصولات در بخش زراعت میزان نیاز علوفه‌ای دام و طیور در کشور را به تولید داخل معطوف کند و واردات را در این زمینه کاهش دهد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: استفاده بهینه از نهاده‌ها و خوراک دام و طیور، اصلاح نژاد دام و طیور براساس آخرین تکنیک‌ها و فناوری‌هایی و غیره می‌تواند هزینه‌های تولید و قیمت را در محصولات دامی کاهش دهد.
رکنی گفت: در زمینه عوامل محیطی نیز باید مدیریت تولید و تغذیه نیز اصلاح شود؛ به گونه‌ای که جیره‌های غذایی متوازن و موادی که می‌تواند نیز ضریب تبدیل را افزایش دهد برای گله‌های مولد در نظر گرفته شود.
وی با بیان این‌که بیش از ۶۰ درصد نیاز خوراک دام به کشور وارد می‌شود که البته در نژاد‌های مختلف متفاوت است، اظهار کرد: کیفیت تولید و واردات خوراک دام در کشور با توجه به نظارت‌های دقیقی که از سوی سازمان‌های متولی صورت می‌گیرد مشکلی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *