احتمال افزایش قیمت مرغ در هفته آینده

صادرات تخم مرغ به مرز ۱۵۰ تن رسید
نوامبر 28, 2015
افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت تخم مرغ
دسامبر 7, 2015

احتمال افزایش قیمت مرغ در هفته آینده

باشگاه خبرنگاران جوان     ۱۳ آذر ۱۳۹۴      

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی از تخصیص یارانه ۵۰ میلیارد تومانی برای افزایش قیمت مرغ ظرف هفته‌های آینده خبر داد.
وی با اشاره به اینکه روند کاهش قیمت مرغ گوشتی از یک ماه پیش آغاز شده گفت: میزان کاهش قیمت مرغ در حال حاضر به حدی رسیده که توان تولیدکنندگان را برای ادامه تولید از بین برده است.
وی افزود: قیمت هر کیلو مرغ گوشتی آماده تحویل درب مرغداری‌ها سه هزار و ۲۰۰ تا سه هزارو ۳۰۰ تومان است که البته قیمت نقدی و واقعی آن به سه هزار تومان کاهش می‌یابد.
حجت با بیان اینکه در حال حاضر هزینه تولید هر کیلو مرغ گوشتی برای مرغدار ۴ هزا رو ۵۰۰ تومان است اظهار کرد: هم اکنون مرغدار به ازای تولید هر کیلو گوشت مرغ هزار و ۵۰۰ تومان ضرر می‌دهد که ادامه این روند برای تولید کننده غیر قابل تحمل شده است.
به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی و در پی مذاکرات  انجام شده میان این اتحادیه با شرکت پشتیبانی امور دام، از هفته گذشته این شرکت با هدف حمایت از تولید اقدام به خرید سه هزار تن مرغ گوشتی و ذخیره سازی آن کرده است.
وی ادامه داد: خرید این میزان تا کنون نتوانسته تاثیری در بازار مرغ ایجادکند چرا که خرید سه هزار تن مرغ حجم ناچیزی برای افزایش قیمت این کالای پروتئینی می‌باشد.
حجت هم چنین به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان یارانه در قالب اعتبار از سوی دولت برای حمایت از تولید و نیز منطقی کردن قیمت تخصیص یافته؛ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اعتبار یارانه مورد نظر تأمین شده و پیش بینی می‌شود تا پایان هفته آینده به دست تولید کنندگان مرغ گوشتی برسد.
وی گفت: واقعی شدن قیمت مرغ مهم‌ترین راهکار برای حمایت از تولید داخلی است که به موجب آن زمینه ادامه تولید و افزایش را فراهم می‌کند.
به گفته حجت قیمت منطقی برای خرید مرغ زنده قابل تحویل درب مرغداری‌ها به ازای هرکیلو ۴ هزار و ۴۰۰ تا ۴ هزارو ۶۰۰ تومان است و به تبع آن و براساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی نرخ هر کیلو مرغ گوشتی در بازار مصرف وبرای مصرف کننده نهایی ۶ هزا رو ۷۰۰ تا ۷ هزار و ۲۰۰ تومان خواهدبود.
رئیس اتحادیه مرغ گوشتی همچنین از انجام رایزنی میان این اتحادیه و اتاق بازرگانی ایران و روسیه خبر دادو گفت: بنا داریم تا با مذاکرات صورت گرفته با فعالین صادراتی به کشور روسیه تعرفه ۲۵ درصدی واردات مرغ به روسیه را به ۴ درصد کاهش دهیم تا از این طریق زمینه صادرات مرغ گوشتی ایران به آن کشور سرد سیر فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *