ایران در صنعت مرغ گوشتی تا کجا می تواند پیش برود؟

نامه دبیر کل خانه کشاورز به معاون اول رئیس جمهور به دفاع ازمرغداران
می 20, 2015
۵۰ درصد واحدهای دامی کشور در استان‌های شرقی قرار دارد
می 20, 2015

ایران در صنعت مرغ گوشتی تا کجا می تواند پیش برود؟

خبر آنلاین     ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴      

حبیب امینی در همایش مدیریت تولید در کاشان اظهار داشت: با توجه به خودکفایی در تامین گوشت مرغ مورد نیاز کشور با زیرساخت های موجود، صنعت مرغ گوشتی کشور قادر به افزایش تولید به میزان ۱٫۵ تا دو برابر میانگین فعلی را دارد.
وی با اشاره به صادرات سالانه سه میلیون تن گوشت مرغ از سایر نقاط جهان به حوزه کشورهای مجاور ایران شامل عراق، افغانستان افزود: حضور صنعت مرغ گوشتی کشور در بازار منطقه ای، پتانسیل مطلوب کشور در این عرصه را نمایان می کند.
وی با بیان اینکه ایران در زمینه صنعت مرغ گوشتی توانایی ارتقا تا رتبه چهارم جهان و جایگزینی روسیه را دارد، افزود: عدم نیاز کشور به افزایش کمی واحدهای تولیدی، بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی با کاهش طول دوره پرورش، کاهش وزن کشتار و تجهیز کشتارگاه های طیور و در نهایت تولید محصولات صادرات محور از اهداف و برنامه های دفتر طیور وزارت جهادکشاورزی است.
وی همچنین ایجاد زنجیره های تولید و اعمال مدیریت یکپارچه در صنعت مرغ گوشتی را یکی از راهکارهای مدیریت بر تولید و توزیع در این صنعت عنوان کرد و گفت: پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور لازم است تا تحقق شرایط مناسب صادرات گوشت تولیدی مازاد بر نیاز، به مدیریت تولید و سیاست های اتحادیه تعاونی مرغ گوشتی در خصوص میزان جوجه ریزی توجه کنند.
در این همایش که با حضور جمعی از فعالان و پرورش دهندگان صنعت مرغ گوشتی کشور برگزار شد، برخی از مرغداران شهرستان کاشان به ایراد نقطه نظرات و مشکلات صنعت مرغ گوشتی پرداخته و خواستار توجه بیشتر مسوولان به این صنعت شدند.
شهرستان کاشان با تعداد ۱۳۶ واحد پرورش مرغ گوشتی دارای مجوز و ظرفیت تولید ۱۲ میلیون قطعه مرغ گوشتی در سال و تعداد ۳۷ واحد پرورش مرغ تخمگذار به ظرفیت ۱٫۹ میلیون قطعه، یکی از قطب های مورد توجه این صنعت در استان اصفهان و کشور محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *