متوسط سرانه مصرف مرغ در ایران ۲۶ کیلو گرم است

۶۰گرم از گوشت مرغ بیش از ۲۴۰۰ تومان
آگوست 3, 2016
بورس کالا قیمت مرغ را پایین آورد/ تعادل کامل بازار با استمرار عرضه
آگوست 14, 2016

متوسط سرانه مصرف مرغ در ایران ۲۶ کیلو گرم است

ایرنا     ۱۲ مرداد ۱۳۹۵      

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مرغ به عنوان یک ماده پروتئینی جایگاه ممتازی در سبد غذایی خانوارها دارد، گفت: در حال حاضر متوسط سرانه مصرف مرغ در ایران ۲۶ کیلو گرم است.
حسن رکنی در بازدید از یک واحد مرغداری در شهرستان خوسف افزود:
این در حالی است، متوسط سرانه مصرف مرغ در برخی کشورها کمتراز۱۵و در تعدادی از کشورها بیش از ۴۰ کیلوگرم است.
به گفته وی در حال حاضر بدون ایجاد زیرساختهای جدید امکان تولید حدود ۲٫۵ میلیون تن گوشت مرغ وجود دارد و برنامه ای برای توسعه زیرساختها در صنعت طیور نداریم تا بتوانیم برنامه جدیدی برای مصرف تعریف کنیم که بخشی به افزایش مصرف سرانه و بخشی هم به توسعه صادرات اختصاص پیدا کند.
رکنی گفت: سهم گوشت مرغ در سبد خانوار افزایش پیدا کرده است، برنامه هایی پیش رو داریم تا شرایط مناسبی بتواند برای تامین منابع مصرف کنندگان و هم برای تولیدکنندگان که شرایط استمرار یابد، ایجاد کنیم.
وی یادآور شد: کیفت تولید گوشت مرغ مناسب است و به همین دلیل در تولید و صدور این ماده پروتئینی توفیق هایی خوبی داشته ایم.
رکنی بیان کرد: صدور سالانه ۱۵۰ هزار تن گوشت مرغ و تخم مرغ نشان می دهد کیفیت را در عرصه بازارهای بین المللی حفظ کرده ایم و این اقلام عمدتا به عراق، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
معاون وزیر جهادد کشاورزی یادآور شد: یکی از برنامه های آتی این معاونت به تناسب افزایش صادرات و مصرف، افزایش میزان تولید داخلی است.
رکنی اظهار کرد: در پایان برنامه ششم میزان تولید گوشت مرغ به ۲٫۵ میلیون تن برنامه ریزی شده و در افق ۱۴۰۴ تولید، دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن مد نظر است که پروژه های مختلفی هم در این مدت انحام خواهد شد.
به گفته وی در واحدهای مرغداری بهینه سازی وضع موجود، استاندارد محیط و پرداختن به امور محیطی برای پرورش نیاز است که با استقرار سیستم اتوماسیون امکان افزایش تراکم در واحدهای موجود ایجاد می شود.
مرغداری سلامت خوسف که مورد بازدید قرار گرفت از جمله واحدهایی است که با استقرار سیستم اتوماسیون موفق شد ظرفیت را به دو برابر افزایش دهد و با ضریب تبدیل غذایی خوب، طول دوره پرورش را کوتاه کند که این موضوع برای بهینه سازی واحدهای مرغداری در حال انجام است.
شهر تاریخی خوسف در فاصله ۳۶کیلومتر غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *