وفور مرغ و گوشت در بازار شب عید

صدور بی‌رویه مجوز، مرغداری‌ها را نابود می‌کند
مارس 8, 2016
قیمت مرغ در بازار به ۶۸۰۰ تومان رسید
مارس 8, 2016

وفور مرغ و گوشت در بازار شب عید

۱۶ اسفند ۱۳۹۴      

معاون وزیر کشاورزی از وفور عرضه مرغ و گوشت در بازار شب عید خبر داد و قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار برای هر کیلو گرم مرغ و گوشت را اعلام کرد.
حسن رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امسال حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ و بیش از ۸۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شده و با توجه به وفور عرضه این محصولات و ذخایر بالای آن در سردخانه‌های کشور،‌ هیچ مشکلی برای تامین و تنظیم بازار شب عید وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ماهانه حدود ۱۷۰ هزار تن گوشت مرغ گرم تولید و در بازار عرضه می‌شود، افزود: اگر کسری در بازار ناشی از افزایش تقاضای مردم برای مصرف گوشت قرمز و مرغ به وجود آید از ذخایر بالای دولتی استفاده می‌کنیم که از هم اکنون در تمامی استان‌ها بسته به نیاز آن‌ها تامین و ذخیره‌سازی شده است.

قیمت منطقی مرغ ۷۰۰۰ تومان است
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام خاطرنشان کرد: برخلاف سال گذشته که از بهمن ماه تنش قیمتی در بازار گوشت قرمز و مرغ به وجود آمد امسال هنوز قیمت گوشت مرغ به حد منطقی و مصوب کیلویی ۷۰۰۰ تومان وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار نرسیده است.
رکنی ادامه داد: برای عرضه مرغ و گوشت منجمد از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و دیگر مراکز عرضه‌ای که امکان توزیع این محصولات را دارند برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است و براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم گوشت قرمز ۱۸ تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده که با سود حداقلی در بازار شب عید و ایام نوروز عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ گرم در بازار از ابتدای امسال تاکنون بالاتر از قیمت مصوب کیلویی ۷۰۰۰ تومان نرفته است، گفت: گرچه برخی تولیدکنندگان معتقدند که باید قیمت مصوب ۷۰۰۰ تومانی هر کیلوگرم گوشت مرغ که از سال گذشته تاکنون تغییر نکرده است، قدری افزایش یابد اما با توجه به ثابت بودن و حتی کاهش نسبی قیمت نهادهای تولید و خوراک مرغ طی سال جاری که تاثیرگذاری بالایی در قیمت تمام شده گوشت مرغ دارد نظر وزارت جهاد کشاورزی برای قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت مرغ همان۷۰۰۰ تومان سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *