اعلام توزیع گوشت مرغ باید به گونه ای باشد که دلالان سوء استفاده نکنند

کاهش قدرت خرید مردم افزایش قیمت مرغ را متوقف کرد/ زیاد تولید کردیم، روی دستمان مانده
مارس 1, 2016
افزایش ۲ هزار تومانی گوشت مرغ از مرغداری تا بازار
مارس 1, 2016

اعلام توزیع گوشت مرغ باید به گونه ای باشد که دلالان سوء استفاده نکنند

ITPNews     ۰۹ اسفند ۱۳۹۴      

حسن زاده در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ITPNews با اشاره به مساعی ارزشمند شرکت پشتیبانی امور دام طی ماه های گذشته در خرید مرغ از مرغداران به قیمتی که کمتر زیان ببینند و تاثیر این اقدام در ایجاد تعادل در بازار یادآور شد: حال که بازار خرید مرغ زنده به وضعیت تقریبا متعادل رسیده است و مرغ زنده میان ۳۷۰۰ تا ۴۴۰۰ تومان خریداری می شود، انتظار می رود که شرکت پشتیبانی با اعلام زود هنگام توزیع گسترده گوشت مرغ، موجب به هم ریختن وضعیت متعادل کنونی در صنعت مرغداری نشود، چه اعلام عرضه وسیع گوشت مرغ در میان واحدهای صنفی موجب هوشیاری دلالان غیر متعارف و فرصت طلب خواهد شد و با توجه به موقعیت و نفوذی که آنان دارند و مترصد فرصت در چنین شرایطی هستند بازار را به زیان وضعیت نسبتا متعادل کنونی به هم می ریزند.
رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران ادامه داد: البته چنین شرایطی مورد نظر شرکت پشتیبانی امور دام نیز نمی باشد، اصولا حمایت این شرکت از مرغداران برای تثبیت قیمت منطقی در جهت منافع مرغداران بوده و هست لذا، شیوه اعلام زود هنگام و یا توزیع غیر برنامه ریزی شده و یکباره بازار را می شکند که هم مرغداران زیان می بینند و هم خود شرکت پشتیبانی ضرر خواهد کرد. وی یادآور شد: چشم اسفندیار تنظیم بازار گوشت مرغ به گونه ای که مرغداران متضرر نشوند و مصرف کنندگان نیز گوشت مرغ را با قیمت منطقی خریداری کنند، شرکت پشتیبانی امور دام است و موفقیت در این امر باید با دقت و در یک روند طبیعی و با آرامش صورت گیرد.
حسن زاده مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران یادآور می شود: حائز اهمیت فوق العاده است که عرضه گوشت مرغ با توجه به شرایط بازار و هماهنگی با تشکل مرغداری هر استان اعلام و توزیع صورت گیرد. وی خاطر نشان ساخت: مرغداران همچون شرکت پشتیبانی، آرامش و رفاه مصرف کنندگان در ایام عید را خواستارند زیرا بقاء مرغداران و تداوم  فعالیت آنان در گسترش مصرف و روی آوری مردم به گوشت مرغ است.
در پایان این گفتگوی اختصاصی مهندس حسن زاده از انتخاب مدیر عامل جدید اتحادیه با اتفاق آرای اعضای هیات مدیره اتحادیه خبر داد و یادآور شد که دکتر محمد علی کمالی سروستانی با پیشینه بسیار مثبت در عرصه دام و طیور کشور و اشرافی که بر فرایند تولید دارد همچنین دانش و درک جامع از بازرگانی تولید می تواند منشاء تحولات بسیار در صنعت مرغداری کشور شود. حسن زاده همچنین از مساعی و تلاش های مهندس حجت مدیر عامل پیشین قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *