بازار آرام گوشت قرمز و سفید در رمضان امسال

۵۰ درصد واحدهای دامی کشور در استان‌های شرقی قرار دارد
می 20, 2015
صادرات محصولات لبنی و گوشت طیور ایران به روسیه مجاز اعلام شد
می 27, 2015

بازار آرام گوشت قرمز و سفید در رمضان امسال

خبرگزاری ایانا     ۰۵ خرداد ۱۳۹۴      

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفتگو با (ایانا)، درباره تنظیم بازار ماه رمضان گفت: تولید گوشت گرم سفید و قرمز برای ایام رمضان به اندازه کافی وجود دارد و در زمانی که تقاضا بر عرضه پیشی می‌گیرد نیز ذخایر قابل توجهی از مرغ منجمد داریم.
حسن رکنی افزود: دغدغه‌ای که سال‌های گذشته در بخش تنظیم بازار وجود داشت، دیگر نیست، زیرا نیازی به واردات گوشت مرغ وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام بعد از ایام عید برای ذخیره‌سازی مازاد مرغ اقدام کرده است و در این راستا پیش‌بینی می‌شود که هیچ کمبودی در این ایام نداشته باشیم.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد که در سال جاری بیش از دو میلیون تن مرغ در کشور تولید شود؛ بنابراین در ایام رمضان بازار آرامی پیش رو خواهد بود.
رکنی درباره گوشت قرمز نیز ادامه داد: از حدود ۷۸۰ هزار تن تولید گوشت قرمز در کشور در سال گذشته تنها ۶۰ هزار تن واردات داشتیم که در مقایسه با سال ۱۳۹۲ که حدود ۹۱ هزار تن واردات داشتیم، شاهد کاهش ۵۰ درصدی بودیم.
وی تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود میزان واردات گوشت قرمز در مقایسه با سال گذشته باز هم کاهش پیدا کند؛ زیرا تولید به اندازه کافی وجود دارد، اما نمی‌توان گفت که نباید وارداتی صورت گیرد.
رکنی یادآور شد: در حال حاضر صادرات گوسفند زنده یکی از مزیت‌های بسیار مناسب در این بخش محسوب می‌شود و کشورهای حوزه خلیج فارس خواهان گوسفند ایرانی هستند؛ بنابراین مازاد تولید داخل صادر خواهد شد، اما به بازار داخلی نیز لطمه‌ای وارد نمی‌شود.
وی در پایان تأکید کرد: در سال گذشته ۶۰۰ هزار رأس دام سبک صادر شد و در سال جاری نیز تاکنون ۱۳۰ هزار رأس از کشور خارج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *