برنامه تولید ۲,۹ میلیون تن گوشت مرغ در افق ۱۴۰۴/ تنها ۲۰ کشتارگاه مرغ از میان ۵۰۰ کشتارگاه استاندارد است

قیمت مرغ در بازار به ۸۰۰۰ تومان رسید
جولای 10, 2016
طرح ساماندهی خرید و کشتار مرغ با موفقیت کلید خورد
جولای 19, 2016

برنامه تولید ۲,۹ میلیون تن گوشت مرغ در افق ۱۴۰۴/ تنها ۲۰ کشتارگاه مرغ از میان ۵۰۰ کشتارگاه استاندارد است

ایانا     ۲۸ تیر ۱۳۹۵      

تولید ۲,۹ میلیون تن گوشت مرغ و ۱.۳ میلیون تن تخم مرغ در افق ۱۴۰۴ در قالب پروژه افزایش ضریب خوداتکایی و در راستای سیاست های اقتصادی مقاومتی برنامه ریزی شده است.
پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ضمن اعلام این مطلب، افزود: در حال حاضر سرانه تولید گوشت مرغ در کشور ۲۷ کیلو گرم است و قصد داریم ظرف ۱۰ سال آینده این عدد را به ۳۲,۵ کیلوگرم برسانیم.
حسن رکنی در عین حال سرانه تولید جهانی این محصول را ۱۵ کیلوگرم عنوان کرد.
وی پیش بینی کرد که امسال دو میلیون و ۱۷۹ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره زیرساخت های افزایش تولید نیز اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد زیر ساخت ها برای افزایش تولید گوشت مرغ را داریم، از این رو نیازی به ایجاد تاسیسات جدید نیست و فقط باید در زمینه بهسازی و نوسازی واحدهای تولیدی اقدام کنیم.
رکنی ایجاد زنجیره های تولید و استقرار سیستم اتوماسیون در واحدهای تولیدی را ضروری خواند و گفت: تراکم واحد سطح با بهبود پرورش، افزایش می یابد.
رکنی با بیان این که در حال حاضر ضریب تبدیل مرغ ۲,۱ است، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که ضریب تبدیل را در برنامه ۱۰ ساله به ۱.۷ برسانیم.
وی ارتقای استاندارد های کشتارگاه های مرغ را از الزامات برنامه افزایش تولید این محصول دانست و گفت: از کل ۵۰۰ کشتارگاه مرغ موجود، کمتر از ۲۰ کشتارگاه، استاندارد است.
رکنی در همین حال استفاده از دستاوردهای اصلاح نژادی را یکی از راهکارهای افزایش تولید مرغ عنوان و بر ایجاد زمینه های صادراتی این محصول تاکید گذاشت.
رکنی در مورد سرانه تولید تخم مرغ نیز اعلام کرد: در افق ۱۴۰۴ سرانه تولید تخم مرغ ۱۵ کیلو گرم پیش بینی شده است.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، سرانه تولید جهانی تخم مرغ را ۹,۵ کیلوگرم عنوان کرد.
وی گفت: انتظار داریم امسال ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شود که در این صورت سرانه تولید به ۱۲ کیلوگرم می رسد.
پیش بینی صادرات ۷۷ هزار تن گوشت مرغ در سال جاری
رکنی پیش بینی کرد که امسال ۷۷ هزار تن گوشت مرغ از کشور صادر شود.
وی صادرات جوجه یکروزه گوشتی را در سال ۹۵ حدود ۳۵ میلیون قطعه برآورد و از برنامه افزایش این میزان صادرات به ۷۶ میلیون قطعه در ظرف ۱۰ سال آینده خبر داد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در دو ماهه امسال ۱۵ هزار تن گوشت مرغ و ۴,۶ میلیون قطعه جوجه یکروزه صادر شده است، اظهار داشت: صادرات هر یک از این محصولات در دو ماهه ابتدای سال به ترتیب ۲۰ درصد و ۱۳ درصد از اهداف برنامه سال جاری را پوشش داده است.
وی در مورد صادرات تخم مرغ نیز گفت: پیش بینی صادرات تخم مرغ طی امسال ۶۰ هزار تن است و امیدواریم تا افق ۱۴۰۴ میزان صادرات این محصول به ۱۰۵ هزار تن برسد.
رکنی میزان صادرات تخم مرغ نطفه دار گوشتی در سال ۹۵ را ۲۶ میلیون عدد پیش بینی و اعلام کرد: در افق ۱۴۰۴ برای صادرات ۵۷ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار مرغ گوشتی برنامه ریزی کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *