دلیل کاهش قیمت مرغ در بازار/ صادرات افزایش یافت

صادرات تخم مرغ موقتا متوقف شد
ژانویه 9, 2016
حتی یک گرم مرغ در استان خوزستان خرید تضمینی نشد
ژانویه 9, 2016

دلیل کاهش قیمت مرغ در بازار/ صادرات افزایش یافت

برگزاری مهر     ۱۶ دی ۱۳۹۴      

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، درباره دلیل کاهش قیمت مرغ طی روزهای اخیر گفت: مرغ‌داران در حال تخلیه واحدهای تولیدی خود به منظور جوجه ریزی مجدد هستند و عرضه مرغ در بازار بالا رفته است.
محمد یوسفی در گفتگو با مهر درباره تاثیر قطع رابطه با برخی کشورهای عربی بر صادرات مرغ، اظهارداشت: در میان این کشورها، ما تنها به کویت مرغ صادر می‌کردیم که میزان این صادرات نیز بسیار بسیار اندک بود، بنابراین این موضوع نمی‌تواند تاثیری بر صادرات مرغ داشته باشد.
وی با بیان اینکه عمده صادرات مرغ به کشورهای عراق و افغانستان انجام می‌شود، درباره کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: مرغ‌داران در حال تخلیه واحدهای تولیدی خود به منظور جوجه ریزی مجدد هستند و به همین دلیل عرضه این کالا به بازار افزایش یافته است.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه روند صادرات مرغ عادی و اندکی هم بیشتر از قبل است، افزود: دلیل افزایش صادرات، بیشتر شدن تعداد صادرکنندگان است.
یوسفی با اشاره به اینکه ماهانه بین ۷ تا ۸ هزار تن صادرات مرغ داریم، اضافه کرد: کاهش قیمت مرغ در بازار داخلی به نفع صادرکنندگان است و اگر قیمت این کالا در داخل بالا رود صادرات ما افت خواهد کرد، چراکه ما توان رقابت با کشورهای رقیب را در این زمینه از دست می‌دهیم.
وی، قیمت تمام شده مرغ زنده را برای تولیدکنندگان ۴۳۰۰ تومان و نرخ فروش آن را حدود ۳۳۰۰ تومان عنوان کرد.
به گزارش مهر، براساس اعلام اتحادیه پرنده و ماهی امروز چهارشنبه قیمت مرغ زنده ۳۳۰۰ تومان، عمده فروشی میدان بهمن ۴۷۰۰ تومان، درب کشتارگاه ۴۸۰۰ تومان، توزیع درب واحدهای صنفی ۴۹۰۰ تومان و فروش درب واحدهای صنفی ۵۴۰۰ تومان است ضمن اینکه هرکیلوگرم ران مرغ با کمر ۴۴۰۰ تومان و ران بی کمربرابر با قیمت مرغ و ۵۴۰۰ تومان عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *