راهکارهای مقابله با بحران صنعت مرغداری درهیات دولت مطرح می شود

مرغداران خواستار یارانۀ خوراک طیور شدند
آوریل 28, 2015
از سال ۲۰۱۷میلادی استفاده از آنتی بیوتیک در مرغداری متوقف می شود!
می 6, 2015

راهکارهای مقابله با بحران صنعت مرغداری درهیات دولت مطرح می شود

ITPNews     ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴      

در پی بحران شدید کاهش قیمت  گوشت مرغ و تخم مرغ که از روزهای آغازین هفته دوم فروردین ماه گذشته آغاز شده بود و تاکنون نیز سیر نزولی خود را طی می کند، به رغم تلاش وزارت جهاد کشاورزی برای جمع آوری گوشت مرغ و خرید و ذخیره سازی آن توسط شرکت پشتیبانی ، قیمت خرید مرغ زنده همچنان میان ۳۷۵۰ تا ۴۰۰۰ تومان طی دو هفته گذشته باقی مانده است ، لذا در نشستی با حضور مدیران تشکل های اصلی صنعت مرغداری از جمله انجمن کشتارگاههای طیور ، دکتر بیابانی قائم مقام خانه کشاورز و مهندس امینی مدیرکل اداره طیور معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی عاجل ترین راهکارها برای برون رفت از این بحران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین مقرر شد بر خلاف گذشته که جمع بندی مسائل و مشکلات و راهکارها از طریق دکترکلانتری دبیر کل خانه کشاورز با مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی در میان گذاشته می شد ، این بار مقرر گردید که موضوع بحران شدید صنعت مرغداری و عملکرد غیر مؤثر شرکت پشتیبانی امور دام و شیوه این شرکت در خرید گوشت مرغ ، از طریق دبیرکل خانه کشاورز به دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای طرح در هیات دولت ارائه شود .
به گزارش خبرنگار ITPNEWS  دکتر بیابانی قائم مقام خانه کشاورز در ابتدای این نشست جایگاه خانه کشاورز را به عنوان نهادی متعلق به کشاورزان و تولید کنندگان بخش های مختلف برای حل مشکلات آنان و ایجاد تعاملی منطقی و سازنده میان کشاورزی کشور یا دولت قلمداد کرد که از هیچ تلاشی برای پیشبرد فعالیت های تولیدی دریغ ندارد . ایشان خاطرنشان ساخت ، همگی باید احساس وظیفه کنیم که تولید مملکت با کمترین موانع و مشکلات مواجه شود . وی به شدت از بعضی سازمانها از جمله سازمان نظام صنفی که سعی دارند به بهانه های مختلف برای تولید کنندگان خرج تراشی کنند انتقاد کرد .
گزارش اختصاصی خبرنگار ITPNEWSحاکیست : در این نشست ، دکتر مهربانی دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه ، مهندس حسن زاده رئیس هیات مدیره ، مهندس حجت مدیر عامل ومهندس سروری عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ، مهندس ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه میهن و حاج آقا کاظمی رئیس هیات مدیره این اتحادیه ، همچنین دکتر آستانی و صفی یاری از شورای هماهنگی تشکیلات و مرغداران ،  آقای قربانزاده دبیر انجمن کشتارگاههای صنعتی طیور و مهندس امینی مدیر کل اداره طیور معاونت امور تولیدات دامی حضور داشتند . حاضران ابعاد مختلف بحرانهای صنعت مرغ گوشتی و تخمگذار کشور را به صورت مشروح مورد بحث و مداقه قرار دادند و در نهایت نیز پیشنهادات مختلف جمع بندی شد . گفتنی است مهندس امینی با صراحت و روشنی  به بخشی از راهکارها برای حل مسائل و مشکلات و اقدامات موثر انجام شده پرداخت که در میان حاضران با استقبال مواجه شد . همچنین دبیر انجمن کشتارگاههای صنعتی طیور موضوعات و مسائلی مشروح در رابطه با موضوع جمع آوری گوشت مرغ به میان آورد که قابل تامل است . وی خاطر نشان ساخت در حال حاضر خرید به صورت انحصاری و قطره چکانی صورت می گیرد و به همین دلیل است که قیمت گوشت مرغ زنده طی دو هفته گذشته از ۳۷۵۰ تومان تغییر نیافته و این موجب نابودی بسیاری از مرغداران با ظرفیت های کوچک خواهد شد . مشروح نتایج این نشست را از زبان خبرنگار ITPNEWS به صورت اختصاصی در آینده نزدیک درج خواهیم کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *