قیمت مرغ از نیمه تیرماه کاهش می یابد + قیمت گوشت سفید

مقایسه مصرف گوشت مرغ در ایران و جهان
ژوئن 18, 2016
بیماری برونشیت عفونی در مرغداری های سیستان وبلوچستان تحت کنترل است
ژوئن 26, 2016

قیمت مرغ از نیمه تیرماه کاهش می یابد + قیمت گوشت سفید

تسنیم     ۰۵ تیر ۱۳۹۵      

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه قیمت مرغ از نیمه تیرماه کاهش می‌یابد، گفت: به دلیل اینکه میزان جوجه‌ریزی در اردیبهشت‌ماه سال جاری کاهش یافته است هرکیلوگرم مرغ ۷۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
مهدی‌یوسف‌خانی ظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۷۶۰۰ تومان رسیده است و با توجه به کمبودی که ناشی از کاهش جوجه‌ریزی در ماه گذشته وجود داشته قیمت این محصول کماکان بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد.
وی افزود: میزان جوجه‌ریزی در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۰ درصد در مقایسه با ماه گذشته کاهش یافته که این امر باعث افزایش قیمت مرغ در بازار مصرف شده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، گفت: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی که در ماه سال جاری صورت گرفته قیمت این محصول از ۱۵ تیرماه دوباره کاهش یافته و به قیمت گذشته و کمتر از ۷ هزار تومان می‌رسد.
وی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده ۴ هزار تومان است و هر شانه تخم مرغ حدود ۷۵۰۰ تا ۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.
یوسف‌خانی در ارتباط با قیمت ماهی نیز گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان افزایشی در مصرف ماهی صورت نمی‌گیرد و حتی شاهد کاهش مصرف این محصول هستیم قیمت ماهی تغییری نداشته و هر کیلوگرم قزل‌آلا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
بنابر این گزارش، قیمت بوقلمون در روزهای گذشته افزایش داشته است و هر کیلوگرم از این محصول حدود ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد در حالیکه نرخ این محصول تا اسفندماه سال گذشته از ۱۰ هزار تومان کمتر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *