ادامه افزایش قیمت مرغ پای وزیر کشاورزی را به مجلس باز می‌کند / انتقاد از ضعف در مدیریت بازار

تاثیر آفلاتوکسین B1 بر توسعه عضله اسکلتی در جوجه های گوشتی
مارس 1, 2015
تولید بیش از حد و وضع عوارض گمرکی برای مواد اولیه از عوامل افزایش قیمت تولیدات مرغداری پاکستان
مارس 9, 2015

ادامه افزایش قیمت مرغ پای وزیر کشاورزی را به مجلس باز می‌کند / انتقاد از ضعف در مدیریت بازار

قدس آنلاین     ۱۷ اسفند ۱۳۹۳      
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با تاکید بر اینکه ادامه افزایش قیمت مرغ پای وزیر جهاد کشاورزی را به مجلس خواهد کشاند، گفت: قیمت کنونی مرغ واقعی نبوده و تنها عامل رشد نرخ‌ها حضور گسترده دلالان در بازار است.
با غیر منطقی خواندن افزایش قیمت مرغ در بازار، گفت: قیمت کنونی مرغ واقعی نبوده و تنها عامل رشد نرخ‌ها حضور گسترده دلالان در بازار است.
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه هیچ کمبود مرغی در بازار وجود ندارد، افزود: ذخیره سازی به موقع و کافی مرغ از ماه‌های گذشته تدابیری بود که به رشد قیمت‌ها منجر نشود اما متاسفانه ضعف نظارت بر تنظیم بازار مانع از تحقق هدف نهایی شده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تصنعی خواندن قیمت مرغ در بازار، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی با عمل نکردن به وظایف خود طبق طرح انتزاع مشکلات بسیاری را برای مردم و همچنین تولیدکنندگان منجر شده است.
وی با هشدار نسبت به افزایش بیش از پیش قیمت مرغ با نزدیک شدن به ایام عید نوروز در نتیجه رشد تقاضا، افزود: مسئولان باید از همین حالا نسبت به تنظیم بازار و ثبات قیمت ها اقدام کرده تا با شوک قیمتی در شب عید مواجه نشویم.
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: بالای صد و ۴۰ هزار تن مرغ در حال حاضر ذخیره سازی شده و هیچ نیازی به واردات برای تامین نیاز داخل وجود ندارد.
شریعت‌نژاد با بیان اینکه بازار شب عید بیش از هر چیز نیازمند مدیریت صحیح و نظارت گسترده مسئولان است، گفت: مسئولان باید با تزریق مرغ کافی به بازار نسبت به تنظیم قیمت ها و همچنین ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا اقدام کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ادامه افزایش قیمت مرغ پای وزیر جهاد کشاورزی را به مجلس خواهد کشاند، گفت: دولت باید هر چه سریع‌تر نسبت به تامین مایحتاج اساسی مردم با قیمت‌های مناسب اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *