حتی یک گرم مرغ در استان خوزستان خرید تضمینی نشد

دلیل کاهش قیمت مرغ در بازار/ صادرات افزایش یافت
ژانویه 9, 2016
زنگ خطر ضرر تولیدکنندگان دام و طیور به صدا درآمد
ژانویه 23, 2016

حتی یک گرم مرغ در استان خوزستان خرید تضمینی نشد

  ۱۸ دی ۱۳۹۴      

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مرغداران استان خوزستان با اشاره به مشکلات تنش گرمایی در استان خوزستان،گفت: با وجود قانون خرید تضمینی حتی یک گرم مرغ به‌صورت تضمینی در استان خوزستان خریداری نمی‌شود.
به‌گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به استان خوزستان، هرمز خواجوی مدیر تعاون روستایی استان خوزستان در نشست خبری این سازمان که امروز پنجشنبه برگزار شد، در خصوص وضعیت بیکاری جوانان در استان خوزستان اظهار داشت: هر کدام از سازمان‌ها و ارگان‌ها در ارتباط با مشکل اشتغال جوانان استان خوزستان باید پاسخگو باشند.
وی افزود: در بخش کشاورزی تعاونی‌های روستایی استان خوزستان حدود هزار و ۲۰۰ شغل به صورت مستقیم ایجاد کرده است که در برخی فصول مانند فصل خرید گندم میزان اشتغال در این بخش بیشتر می‌شود.
قیمت مرغ در استان خوزستان توسط دلال‌ها مشخص می‌شود
محمد حسین زمانی راد رئیس اتحادیه تعاونی مرغداران استان خوزستان هم گفت: مهمترین مشکل صادرات مرغ خوزستان و کشور عدم تولید این محصول به‌صورت سایز است.
وی یادآور شد: مشتریان ما در کشورهای افغانستان و روسیه مرغ را در وزن یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۵۰۰ گرم می خواهند در حالی که مرغ‌های تولیدی در کشور به‌دلیل سلیقه داخلی وزن بالاتری دارند.
رئیس اتحادیه تعاونی مرغداران استان خوزستان افزود: قیمت مرغ تولیدی در شرایط کنونی قیمت پایینی دارد؛ این در حالی است که قیمت جوجه در بعضی از اوقات به قیمت هر عدد دو هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.
زمانی راد اضافه کرد: تولیدکنندگان جوجه یک روزه نیز با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند؛ به‌طوری که در برخی ایام آنها به‌دلیل افزایش تولید و عدم وجود تقاضا در بازار جوجه‌های خود را به چاه می‌ریزند.
وی گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شده زمانی که تولید بیشتر از مصرف باشد و قیمت مرغ در بازار مصرف کاهش یابد اقدام به خرید تضمینی کند اما در استان ما حتی یک گرم مرغ خرید تضمینی نشده است.
رئیس اتحادیه تعاونی مرغداران استان خوزستان در پایان تأکید کرد: قیمت مرغ در استان خوزستان توسط دلال‌ها مشخص می‌شود و ما هیچ اجازه‌ای برای قیمت‌گذاری محصول خود نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *