صادرات ۶۰هزار تنی گوشت و مرغ به کشورهای منطقه

چه‌کسانی مقصرگرانی مرغ‌شب عیدبودند
آوریل 4, 2015
مرغداران تخم مرغ را با کیلویی ۲ هزار تومان ضرر تولید می‌کنند
آوریل 28, 2015

صادرات ۶۰هزار تنی گوشت و مرغ به کشورهای منطقه

باشگاه خبرنگاران     ۱۵ فروردین ۱۳۹۴      

سال گذشته تنها سالی بود که کشورهیچ واردات گوشت مرغی نداشته است.وزارت جهاد وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از روند افزایش قیمت شرکت پشتیبانی امور دام را موظف کرد مازاد تولید را از مرغداران با قیمت پایه هر کیلو ۷ هزار تومان خریداری و ذخیره سازی کند.
مدیرعامل اسبق اتحادیه سراسری پرورش مرغ گوشتی گفت: بازار گوشت مرغ در سال گذشته متعادل بوده است و منافع مصرف کننده و تولید کننده را تأمین می شود و توزیع مرغ منجمد با رعایت کف قیمت بوده آسیبی متوجه تولید کنندگان نشده است.
وی درباره تأثیر کاهش جوجه ریزی در مرغداری ها بر بازار افزود: کاهش جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ تدبیری بود که مسئولان اتحادیه های مرغداری با مشورت وزارت جهاد کشاورزی به منظور کاهش ضرر و زیان مرغداران و مدیریت مازاد تولید اجرا کردند.
وی افزود: ماهانه ۱۵ هزار تن مازاد تولید گوشت مرغ داشتیم که با اجرای طرح مدیریت تولید دیگر ۱۵ هزار تن مازاد تولید نداریم و میزان تولید متناسب با نیاز بازار تنظیم شده است.
ایشان صادرات را بهترین راهکار مدیریت بازار گوشت مرغ دانست و از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دولت برای رونق صادرات گوشت مرغ خبر داد.
دارابی گفت: این تسهیلات برای صادرات ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ مازاد بر نیاز در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد. قرار است دولت به ازای صادرات هر کیلوگرم گوشت مرغ ۵۰۰ تومان مشوق صادراتی پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *