قیمت مرغ در پی کاهش جوجه‌ریزی منطقی می‌شود

افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت تخم مرغ
دسامبر 7, 2015
افت غیرمنتظره قیمت مرغ در طولانی‌ترین شب سال
دسامبر 26, 2015

قیمت مرغ در پی کاهش جوجه‌ریزی منطقی می‌شود

باشگاه خبرنگاران     ۱۵ آذر ۱۳۹۴      

دبیر انجمن صنایع طیور ایران با اشاره به قرار دادن مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان مرغ گوشتی گفت: مرغداران و نیز انجمن صنایع طیور به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد قرار دادن مشوق‌های صادراتی به ازای هر کیلو صادرات مرغ نرخ ۷۰۰ تومان را داده است.

سعید اصغری دبیر انجمن صنایع طیور ایران با بیان اینکه از چند ماه گذشته با ثبات قیمت نهاده‎های دامی در وضعیت تولید هماهنگی و ثباتی ایجاد شده گفت: در چند هفته گذشته از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای صادرکنندگان موفق مرغ گوشتی مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شده که البته میزان این مشوق‌ها هنوز مشخص نیست.
وی افزود: البته تقاضای انجمن صنایع طیور و نیز مرغداران نرخ ۷۰۰ تومان به ازای صادرات هر کیلو مرغ گوشتی است که مشخص نیست با این تقاضا موافقت نشده باشد یا خیر.
دبیر انجمن صنایع طیور ایران با اشاره به کاهش قیمت مرغ گوشتی در بازار گفت: پیش‌بینی می‌شود که از اواخر ماه بعد قیمت مرغ گوشتی در بازار کشور منطقی شود.
به گفته اصغری مهم‌ترین علت منطقی شدن نرخ مرغ گوشتی ظرف ماه‌های آینده کاهش جوجه‌ریزی می‌باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه میزان جوجه‌ریزی در تیر ماه سال گذشته ۸۰۰ الی ۹۰۰ هزار قطعه بوده این میزان برای منطقی شدن قیمت مرغ ۱۵۰ هزار قطعه کمتر شده است.
دبیر انجمن صنایع طیور ایران یکی دیگر از دلایل منطقی شدن قیمت مرغ ظرف ماه‌های آینده را صادرات این کالای پروتئینی از کشور اعلام کرد و گفت: البته کاهش جوجه‌ریزی مهم‌ترین دلیل تغییر قیمت مرغ در بازار کشور در ماه‌های آخر سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *