مرغ با وزن بالای ۲۲۰۰ گرم به صورت قطعه بندی توزیع می شود

طرح کاهش سن ووزن مرغ گوشتی در مرغداری های سیستان و بلوچستان درحال اجراست
دسامبر 19, 2016
مرغداران؛ عامل اصلی افزایش نرخ جوجه یکروزه
فوریه 4, 2017

مرغ با وزن بالای ۲۲۰۰ گرم به صورت قطعه بندی توزیع می شود

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی (۱۳۹۵/۰۹/۲۸)

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گفت: مر غهایی که بالای ۲۲۰۰ گرم وزن دارند به صورت قطعه بندی شده بین مصرف کنندگان توزیع می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، دکتر اصغرزاده معاون سلامت دامپزشکی با اعلام مطلب فوق، با اشاره به برنامه موجود برای تولید مرغ هایی در سایز ۱۸۰۰ تا ۱۴۰۰ گرم گفت: این تولیدات در چند فاز و مرحله اجرا می شود که در نهایت وزن مطلوب ۱۴۰۰ گرم خواهد بود. وی اظهار کرد: تولید مرغ در این وزن باعث می شود طعم گوشت مرغ سایز به دلیل کاهش مقدار چربی بسیار مطلو بتر شود و گوشت مرغ با کیفیت بالاتر و ارزش غذایی بیشتری تولید خواهد شد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان با بیان اینکه مرغهای بالای سایز ۲۲۰۰ گرم به صورت قطعه بندی توزیع خواهند شد، گفت: بهترین بازدهی از نظر اقتصادی و بالاتر میزان بهره وری تولیدی گوشت نسبت به خوراک مرغ در وزن ۱۴۰۰ گرم است. همچنین باعث کاهش ضریب تبدیل و قیمت تمام شده و جلوگیری از ضرر اقتصادی می شود.
اصغرزاده با اشاره به اینکه در تولید مرغ سایز با مشکلی مواجه نیستیم، ادامه داد: همزمان با اجرایی شدن این طرح کار طرح ساماندهی قطعه بندی و بسته بندی مرغ برای هتل ها و رستوران ها نیز عملیاتی می شود.
وی با اشاره به گزارشاتی مبنی بر بروز بیماری آنفلوآنزا در برخی نقاط کشور، بر رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای برای پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بر رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای و شست و شو و ضد عفونی خودروها و اخذ گواهی قرنطینه ای حمل مرغ زنده، پیش از کشتار تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *