مرغ ها هورمون ندارند

قیمت مرغ در شب عید افزایش نمی‌یابد
فوریه 15, 2017
کنترل کامل آنفلوآنزای پرندگان در ایران
آوریل 13, 2017

مرغ ها هورمون ندارند

ایرنا (۱۳۹۵/۱۱/۲۵) معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور وجود هورمون را در مرغ های تولیدی کشور رد کرد و گفت: استفاده از هورمون برای تولید مرغ های صنعتی کاربرد ندارد.
« مسعود هاشم زاده» روز دوشنبه در نشستی خبری گفت: نگرانی برخی از مردم درباره رشد سریع مرغ های صنعتی با استفاده از هورمون به طور کامل نابجا است و این که برخی پزشکان به این موضوع دامن می زنند، جای تعجب دارد.
وی علت اصلی رشد این نوع مرغ ها را اصلاح نژاد، بهبود شرایط تغذیه ای و بهبود شرایط مدیریتی نگهداری و پرورش عنوان کرد و گفت: روند اصلاح جوجه و به دنبال آن مرغ، یک روند جهانی است و مختص کشورمان نیست.
هاشم زاده افزود: سرانه مصرف مرغ های اصلاح نژاد شده در همه جهان بیش از ایران است و در اروپا و آمریکا بالای ۵۰ کیلو مصرف سرانه است. مصرف سرانه این نوع مرغ در ایران حدود ۲۳ کیلوگرم است اما بحث های غیرکارشناسی در باره آن بسیار است.
معاون تشخیص و درمان دامپزشکی عامل دوم رشد سریع مرغ های صنعتی را بهبود شرایط تغذیه ای ذکر و خاطرنشان کرد: اختصاص سهمیه غذایی محاسبه شده و استفاده به موقع و بهینه از ویتامین ها سبب شده شرایط تغذیه ای این مرغ ها بهتر شده و این امر به رشد سریع آنها منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *