ارایه مرغ های کم وزن بسته بندی شده در بازار

قیمت مرغ هنوز به قیمت واقعی نرسیده است
دسامبر 6, 2016
واحدهای پرورش بلدرچین و کبک توسعه و افزایش می یابد
دسامبر 19, 2016

ارایه مرغ های کم وزن بسته بندی شده در بازار

ایرنا     ۱۶ آذر ۱۳۹۵      

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طرح کاهش سن و وزن گوشت مرغی در این استان که از اول آذر آغاز شده ادامه می یابد.
بهلول تکلوی افزود: در این طرح فقط مرغ هایی که در اوزان ۱٫۸ تا ۲٫۲کیلوگرم قرار دارند به صورت بسته بندی و مرغ های دارای اوزان بالاتر به صورت قطعه بندی شده روانه بازار مصرف می شود.
او اظهار کرد: با اجرای این طرح در استان شاهد رونق اقتصادی و سودآوری بیش از پیش در صنعت مرغداری گوشتی منطقه خواهیم بود.
تکلوی افزود: همچنین با تولید مرغ گوشتی سبک وزن شاهد کاهش مصرف دان مرغی ، داروها و واکسن های وارداتی در این صنعت عظیم خواهیم بود چرا که مرغ گوشتی در اوزان پایین حداقل مصرف داروهای آنتی بیوتیکی را به همراه دارد و گوشت سفید تولیدی مطلوب بوده و از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.
وی تشریح کرد: پرورش دهندگان و صاحبان واحدهای تولیدی به عنوان مثال اگر فقط ۲۰۰ گرم وزن زنده مرغ گوشتی را در پایان دوره برای ارسال به کشتارگاه کاهش دهند با احتساب درآمد حاصل از کاهش میزان مصرف دان مرغی ، داروها و واکسن های وارداتی از خروج میلیاردها ریال جلوگیری می کنند.
وی افزود: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اجرای کامل و مستمر این طرح در بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان می تواند از لحاظ رونق اقتصادی و تضمین سلامت گوشت مرغی تولیدی چشمگیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *