افزایش مجدد صادرات تخم‌مرغ پس از یک ماهی

عرضه تخم‌مرغ‌های قیمت‌دار تا پایان سال
نوامبر 2, 2015
تولید یک‌ سوم تولیدات داروی دامی کشور در ‌سمنان
نوامبر 12, 2015

افزایش مجدد صادرات تخم‌مرغ پس از یک ماهی

فارس     ۱۰ آبان ۱۳۹۴      
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با اشاره به افزایش مجدد صادرات تخم‌مرغ در هفته گذشته، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۶ هزار تن تخم‌مرغ صادر شده است.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن، با تایید کاهش صادرات تخم‌مرغ در یکماه گذشته گفت:‌ در هفته گذشته دوباره رونق به بازار صادرات این محصول بازگشته و صادرات تخم‌مرغ افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه حضور رقبا در بازارهای صادراتی و کاهش قیمت یکی از عوامل کاهش صادرات در این مدت بود، افزود: با افزایش مجدد صادرات تخم‌مرغ در یک هفته اخیر روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن تخم‌مرغ به کشورهای مختلف از جمله عراق و افغانستان صادر می‌شود.
رضا ترکاشوند تصریح کرد: دو کشور ترکیه و پاکستان رقبای جدی صادرات تخم‌مرغ ایران هستند، به طوری که ترکیه محصولش را به عراق و پاکستان محصول تخم‌مرغ تولیدی‌اش را به افغانستان صادر می‌کند.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در مورد علل افزایش مجدد صادرات تخم‌‌مرغ گفت: افزایش تقاضا در هفته گذشته عامل اصلی رونق و افزایش صادرات بوده است.
وی افزود: همچنین ممکن است کشورهای رقیب عرضه را کاهش داده باشند و به همین دلیل تقاضا برای تخم‌مرغ ایرانی بیشتر شده باشد.
ترکاشوند با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ هزار تن تخم‌‌مرغ صادر شده است،‌ گفت: سال گذشته در مجموع ۷۰ هزار تن تخم‌مرغ صادر شد و پیش‌بینی این است که در سال جدید این رقم افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *