پیش بینی صادرات ۸۰ هزار تن تخم مرغ تا پایان سال

تولید یک‌ سوم تولیدات داروی دامی کشور در ‌سمنان
نوامبر 12, 2015
ضرر مرغداران به گردن مرغداران افتاد
نوامبر 12, 2015

پیش بینی صادرات ۸۰ هزار تن تخم مرغ تا پایان سال

باشگاه خبرنگاران     ۲۰ آبان ۱۳۹۴      

سید فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار درباره وضعیت تولید تخم مرغ در کشور اظهار داشت: روزانه دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شده که روزانه به طور متوسط تا ۱۵۰ تن مازاد در کشور مواجه هستیم.
وی افزود: درحال حاضر هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری سه هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد در حالی که قیمت تمام شده ان برای مرغداران کیلویی ۴ هزار تومان است و این امر ضرر و زیان مرغداران را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به روند صادرات گفت: درواقع روند صادرات نسبت به هفته گذشته بهتر شده به طوری که روزانه ۴۰۰ الی ۴۵۰ تن تخم مرغ به عراق و دیگر بازارهای هدف صادر می‌شود.
دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار بیان کرد: دولت برای مازاد تخم مرغ در کشور باید یارانه صادراتی و تسهیلات مناسب دراختیار مرغداران قرار دهد زیرا در صادرات بحث عرضه و تقاضا مطرح است و از طرفی هر چند تقاضا برای تخم مرغ ایرانی وجود دارد اما در حال حاضرصادر کنندگان توان رقابت با کشورهای رقیب را در بازارهای هدف ندارد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته ۷۱ هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده امسال پیش بینی می‌شود که میزان صادرات به ۸۰ هزار تن برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *