چه بر سر قیمت مرغ می آید

احتمال کاهش تولید مرغ در سال ۹۵
آوریل 18, 2016
احتمال کاهش جوجه‌ریزی و تغییر قیمت مرغ
آوریل 23, 2016

چه بر سر قیمت مرغ می آید

باشگاه خبرنگاران جوان     ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۵      

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تهران گفت: مرغداران در یازده ماه گذشته وضعیت اسفناکی را تجربه کردند اما با توجه به کاهش جوجه ریزی در اسفندماه، قیمت ها در آینده ای نزدیک متعادل تر خواهد شد.
حبیب اسدالله نژاد رئیس انجمن صنفی مرغداران استان گیلان؛ گفت: هزینه بالای تولید و فروش مرغ به قیمتی کمتر از قیمت تمام شده زیان تولید کنندگان را به دنبال داشته است.
وی در ادامه بیان کرد: توزیع مرغ های منجمد از سوی شرکت پشتیبانی طبق وعده فقط در فروشگاه های زنجیره ای صورت نگرفت و همین امر مشکلات این صنعت را بیشتر کرد.
وی در ادامه صدور بی رویه مجوز واحدهای مرغداری را نیز از دیگر عوامل تشدید کننده مشکلات این صنعت عنوان کرد.

افزایش قیمت مرغ در راه است
در همین راستا مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: کاهش قیمت مرغ در سال گذشته موجب زیان مرغداران شد.
وی ادامه داد: مرغداران در یازده ماه گذشته وضعیت اسفناکی را تجربه کردند اما با توجه به کاهش جوجه ریزی در اسفندماه ، قیمت ها درآینده ای نزدیک متعادل تر خواهد شد.

مدیریت فراگیر تولید تنها ناجی مرغداران
عظیم حجت عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی نیز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان داشت: نبود مدیریت فراگیر تولید صنعت مرغداری کشور را با مازاد عرضه و کاهش قیمت در بازار مواجه کرده است و این امر لزوم مدیریت تولید را می طلبد.
وی با اشاره به قیمت مرغ در بازار افزود: در حال حاضر قیمت مرغ زنده درب کشتارگاه کیلویی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده ۵ هزا ر و ۲۰۰تومان است و لازم به ذکر است که قیمت مرغ زنده در برخی استان ها ۲ هزار و ۹۰۰ تومان ، که این امر بر زیان بیش از پیش مرغدار می افزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *