کاهش قدرت خرید مردم افزایش قیمت مرغ را متوقف کرد/ زیاد تولید کردیم، روی دستمان مانده

قیمت تخم‌مرغ ۱۵۰۰ تومان ارزان شد
فوریه 23, 2016
اعلام توزیع گوشت مرغ باید به گونه ای باشد که دلالان سوء استفاده نکنند
مارس 1, 2016

کاهش قدرت خرید مردم افزایش قیمت مرغ را متوقف کرد/ زیاد تولید کردیم، روی دستمان مانده

نسیم آنلاین     ۱۰ اسفند ۱۳۹۴      

محمد یوسفی  گفت: بازار مرغ شب عید به اندازه کافی برای مصرف کننده ایده آل است، شرکت امور پشتیبانی امور دام هم اعلام کرده که مرغ منجمد به اندازه کافی وجود دارد، قیمت این مرغ‌ها نیز ۵۵۰۰ است، قیمت مرغ زنده ۳۷۰۰ تومان، مرغ کشته در عمده فروشی ۵۲۰۰ و در خرده فروشی ۵۴۰۰ است.
وی افزود: دو سال است که تولیدکنندگان مرغ به امید سود آوری در ماه‌های آتی تولید خود را سرپا نگه داشته اند اما متأسفانه آن قدر تولید زیاد و قدرت خرید مردم کم شده است که پاسخگوی این وضعیت نیستند و لذا بسیاری از آن‌ها ظرف همین دو سال قدرت ادامه کار را از دست داده و ورشکست شده‌اند.
وی ادامه داد: درست است که صادرات هم داریم اما این صادرات جوابگوی مازاد تولید مرغ نیست به طوری که مرغدارانی که طی ۱۸ ماه گذشته فعالیت داشتند متضرر شده و خیلی‌ها توان تولید را هم ندارند.
یوسفی گفت: تا قبل از اسفندماه حداقل ماهیانه ۲۰ هزار تن به طور میانگین و سالی ۲۴۰ هزار تن مازاد تولید داشتیم، البته مقداری را شرکت پشتیبانی دام خریداری کرده و بقیه را مردم با زیانِ تولیدکننده مصرف کردند.
وی تأکید کرد: تولید جوجه یک روزه  از ماه آینده کاهش خواهد داشت و بعد نوروز که تب و تاب مصرف بالای مردم فروکش کند، تولید آن را کمتر می‌کنیم، این کاهش تولید قبل از عید صورت نگرفت تا مبادا موجب سوءاستفاده عده‌ای سودجو در بالا بردن قیمت مرغ شود.
وی تصریح کرد: بنابراین پیش بینی ما این است که خلاف سال گذشته امسال حتی با نزدیک شدن به شب عید تغییر چندانی در قیمت مرغ ایجاد نشود مگر این که ظرف چند روز کشتارگاه‌ها تعطیل کنند و عرضه مرغ کاهش یابد.
یوسفی در رابطه با تأثیر افزایش قیمت گوشت قرمز بر روی قیمت مرغ به نسیم آنلاین گفت: در حال حاضر گوشت مرغ از هر نوع گوشتی قیمتش پایین تر است، البته گرانی گوشت قرمز باعث روی آوردن مردم به خرید بیشتر مرغ شده است، اما آن قدر مازاد تولید داریم که حتی افزایش تقاضا نیز نتوانسته تغییری اساسی در قیمت مرغ به وجود بیاورد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان امیدوارند تا با دادن یارانه و جایزه صادراتی تغییری در بازار مرغِ پس از عید انجام شود تا به این ترتیب تولیدکنندگان بتوانند خود را سر پا نگه داشته و مازاد تولید را صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *