دامداران خراسان جنوبی اسیر تور دلالان/کمر دامداران ورشکسته شکست

۷ درصد مرغ تولیدی مازندران به سایر استانها صادر می شود
ژوئن 2, 2015
تخم‌مرغ ارزان می‌شود/ صادرات ۹۸ درصدی تخم‌مرغ به عراق
ژوئن 14, 2015

دامداران خراسان جنوبی اسیر تور دلالان/کمر دامداران ورشکسته شکست

فارس     ۲۴ خرداد ۱۳۹۴      

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر دلالان دام‌های عشایر این استان را با چک‌های بلندمدت خریداری می‌کنند که این اقدام کمر دامداران استان را خم و آنها را ورشکسته کرده است.
به گزارش فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی عصر امروز در بررسی مشکلات خراسان جنوبی در حضور معاون هماهنگی معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه خشکسالی به‌عنوان یک سونامی ۱۷ سال بر پیکره خراسان جنوبی می‌تازد، افزود: در حال حاضر ۴۳۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر و بسیاری از روستاهای این استان با تنش آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر برخی از روستاهای خراسان جنوبی خالی از سکنه شده‌اند، گفت: برخی از روستاهای استان بدون یک قطره آب و چشم به‌راه تانکرهای آب‌رسانی هستند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در خانه ملت افزود: درست است که خراسان جنوبی از محرومیت اقتصادی در رنج است، اما دارای فرهنگی بسیار غنی است.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از روستاهای خراسان جنوبی از نظر توسعه اقتصادی در بلاتکلیفی به سر می‌برند، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ دستگاهی به صورت خاص متکلف به پیگیری مشکلات روستاییان نیست.
عبادی با اشاره به اینکه به دلیل کم‌آبی زنگ خطر مهاجرت در روستاهای خراسان جنوبی به صدا درآمده است، گفت: مهاجرت روستاییان به کلان‌شهرها و پدیده حاشیه‌نشینی، مشکلات غیرقابل رفع را در پی دارد که باید برای این جلوگیری از این پدیده در روستاهای خراسان جنوبی تدابیر خاصی اندیشیده شود.
وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر در خصوص تولیدات دامی و کشاورزی خراسان جنوبی خرید تضمینی وجود ندارد، گفت: با توجه به خشکسالی‌ها دلالان دام‌های عشایر این استان را با چک‌های بلندمدت خریداری می کنند که این اقدام کمر دامداران استان را خم و آنها را ورشکسته کرده است.
امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با بیان اینکه صنایع دستی به عنوان صنعت سود آور و مناسب با شرایط استان مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: باید تولید صنایع دستی در خراسان جنوبی فرهنگ‌سازی شده و خرید تضمینی آن در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
وی در پایان افزود: درحال حاضر عملیات گازرسانی به برخی از روستاهای کشور در دستور کار دولت قرار گرفته این در صورتی است که سه شهرستان خراسان جنوبی از این نعمت خدادادی محروم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *