زنگ خطر ضرر تولیدکنندگان دام و طیور به صدا درآمد

حتی یک گرم مرغ در استان خوزستان خرید تضمینی نشد
ژانویه 9, 2016
اثر لغو تحریم ها بر صنعت مرغداری چه خواهد بود؟
ژانویه 23, 2016

زنگ خطر ضرر تولیدکنندگان دام و طیور به صدا درآمد

باشگاه خبرنگاران جوان     ۰۱ بهمن ۱۳۹۴      

محمدشفیع ملک‌زاده رئیس سازمان مرکزی نظام صنفی کشاورزی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده یک لیتر برای دامدار هزار و ۶۰۰ تومان است، در حالی که قیمت هر لیتر شیر در بازار هزار و ۴۰۰ تومان است و این به معنای متضرر شدن دامداران است.
وی با اشاره به هزینه‌های بالای تولید در کشور افزود: در کشورهای پیشرفته یارانه مناسب و عادلانه‌ای به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود، در حالی که این یارانه‌ها در کشور ما جبران‌کننده ضرر تولیدکننده‌ها نیست.
ملک‌زاده در ادامه به تأخیر پرداخت یارانه به تولیدکنندگان نیز اشاره کرد و گفت: در بسیاری از مواقع هزینه محصولات لبنی هم با تأخیر چند ماهه به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان مرکزی نظام صنفی کشاورزی در ادامه به وضعیت تولید مرغ در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده یک مرغ برای تولیدکننده حدود ۴ تا ۵ هزار تومان است در حالی که قیمت فروش در بازار حدود ۳ هزار تومان است و این یعنی به طور متوسط تولیدکننده در هر کیلو هزار تومان ضرر می‌کند.
محمدشفیع ملک‌زاده اظهار داشت: بالا بردن قیمت‌ها، رشد صنایع تبدیلی و فرآوری، کم کردن واسطه‌ها و افزایش یارانه‌های پرداختی به بخش تولید، موجب رونق این بخش و کاهش ضرر تولیدکنندگان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *