صنعت طیور دومین صنعت اشتغال‌زا پس از خودروسازی

کاهش ۳/۵درصدی تلفات در مرغداریها
ژانویه 31, 2016
تولید و عرضه مرغ هورمونی صددرصد تکذیب می شود
فوریه 16, 2016

صنعت طیور دومین صنعت اشتغال‌زا پس از خودروسازی

ایسنا     ۲۶ بهمن ۱۳۹۴      

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، از صنعت تولید طیور به‌عنوان دومین صنعت اشتغال‌زا پس از صنعت خودروسازی نام برد و با اشاره به گستردگی صنعت طیور در استان سمنان گفت: استان سمنان سالانه ۶۰ هزار تن تولید مرغ و تخم‌مرغ دارد.
«سیدحسن میرعماد» در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران این استان از وجود ۴۶۱ واحد مرغ گوشتی در این استان خبر داد و اظهار کرد: این واحدها سالانه ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی و در هر دوره ۹ میلیون و ۸۳۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی می‌کنند.
وی ادامه داد: واحدهای مرغ‌گوشتی در استان سمنان سالانه به تنهایی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تن مرغ تولید می‌کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، گفت: وزارتخانه جهاد کشاورزی به‌منظور مدیریت تولید و کنترل بازار ظرفیت جوجه‌ریزی دو میلیون و ۲۲۶ هزار قطعه‌ای را برای واحدهای مرغداری در استان سمنان در نظر گرفته است.
امکان افزایش ۳۰ درصدی تولید مرغ در استان
میرعماد از وجود ظرفیت افزایش ۳۰ درصدی تولید مرغ در این استان خبر داد و گفت: چنانچه زنجیره تولید در استان تکمیل و صنایع تکمیلی و واحدهای فرآوری در این استان ایجاد شود، می‌توانیم تولید مرغ در استان سمنان را بیش از ۳۰ درصد افزایش دهیم.
وی، از وجود ۳۵ واحد مرغ تخم‌گذار در این استان خبر داد و افزود: این واحدها ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۰۰ قطعه را در هر دوره دارند.
ظرفیت تولید ۱۰ هزار تنی تخم‌مرغ در سمنان
این مقام مسئول، از ظرفیت تولید ۱۰ هزار تنی تخم‌مرغ در این استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تولید مازاد تخم‌مرغ در این استان، امسال برای نخستین‌بار شاهد صادرات تخم‌مرغ استان سمنان به خارج از کشور بودیم.
تولید نکردن مرغ سایز استاندارد مهم‌ترین مانع صادرات مرغ در سمنان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، با اشاره به ظرفیت صادرات مرغ در این استان از تولید نکردن مرغ سایز استاندارد به‌عنوان مهم‌ترین مانع صادرات مرغ در این استان یاد کرد و گفت: اگر واحدهای تولیدی به سمت تولید مرغ سایز که بین یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو ۸۰۰ گرم وزن دارد، بروند، به‌تدریج امکان صادرات مرغ نیز در استان فراهم می‌شود.
میرعماد، با اشاره به متوسط وزن مرغ تولیدی این استان، یادآور شد: هم‌اکنون وزن مرغ‌ها در این استان حدود ۲٫۵ کیلوگرم است که با سایز استاندارد فاصله دارد. از این‌رو باید مصرف مرغ با سایز استاندارد در سطح استان و کشور فرهنگسازی شود.
وی، از وجود پنج واحد مرغ مادر گوشتی و یک واحد اجداد مرغ گوشتی در این استان خبر داد و گفت: این واحدها به ترتیب ظرفیت تولید ۲۳۰ هزار قطعه و ۱۳ هزار قطعه در هر دوره را دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، از وجود پنج واحد تولید بوقلمون در استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید این واحدها نیز ۱۶ هزار و ۲۰۰ قطعه در هر دوره است.
میرعماد از وجود پنج واحد مرغ تخم‌گذار در سمنان خبر داد و افزود: ظرفیت تولید این پنج واحد بیش از ۲۳۰ هزار قطعه در هر دوره است.
وی، با اشاره به وجود ۷ واحد تولید شترمرغ در این استان، تصریح کرد: این هفت واحد نیز در هر دوره ظرفیت تولید ۱۳۹۰ قطعه شترمرغ را دارند. هم‌چنین سه واحد شترمرغ پرواری در این استان با ظرفیت تولید ۱۲۵۰ قطعه در هر دوره وجود دارد.
وجود ۲ واحد تولید کبک و بلدرچین
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، از وجود دو واحد تولید بلدرچین و کبک در این استان خبر داد و گفت: واحد تولید بلدرچین این استان در هر دوره ۴۹ هزار قطعه و تنها واحد تولید کبک سمنان در هر دوره ظرفیت تولید سه ۱۹۰۰ قطعه کبک را دارد.
وی از وجود سه واحد کارخانه جوجه‌کشی در سمنان خبر داد و یادآور شد: در مجموع استان سمنان ظرفیت زیادی در صنعت طیور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *