مدیریت تولید بهترین عامل برای کنترل قیمت مرغ

رفع مشکل صادرات تخم مرغ به افغانستان در آینده نزدیک
سپتامبر 13, 2015
مرغ در خط تعادل یا آرامش قبل از طوفان؟!
سپتامبر 19, 2015

مدیریت تولید بهترین عامل برای کنترل قیمت مرغ

باشگاه خبرنگاران     ۲۱ شهریور ۱۳۹۴      

عظیم حجت مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درباره وضعیت نقدینگی مرغداران اظهار داشت: در واقع فروش مرغداران از اوایل سال ۹۴ تا یک ماه گذشته با ضرر و زیان مواجه بوده و از طرفی سیستم پرداخت اعتباراتی دولت با توجه به شرایط حاکم نتوانسته روند مثبت خود را در سال جاری ادامه دهد به همین خاطر مرغداران کاملا با مشکل نقدینگی مواجه هستند.
وی با اشاره به اقدامات دولت در کاهش زیان مرغداران افزود: دولت اعتبارات لازم در زمینه بهینه‌سازی که منجر به کاهش هزینه‌های تولید است در نظر گرفته اما هنوز آن را اجرایی نکرده است.
حجت در ادامه بیان کرد: بهترین عامل برای کنترل قیمت مدیریت تولید است زیرا صادرات به تنهایی نمی‌تواند موجب ثبات قیمت‌ها شود از سویی ممکن است معکوس عمل کند.
مدیرعامل اتحادیه خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد ظرفیت‌های تولیدی مرغ گوشتی باید مدیریت تولید را بر اساس میزان مصرف داخل، حجم صادرات و حجم ذخیره‌سازی شرکت‌های پشتیبانی رعایت کنیم زیرا این سه عامل می‌تواند مسبب کاهش زیان مرغدار تولیدکننده و تلورانس قیمت کمتری در بازار شود.
وی تصریح کرد: از چند هفته گذشته صادرات در ثبات نسبی بازار کمک بسزایی داشته اما نمی‌‌تواند ضامن قطعی باشد زیرا اگر حجم تولید انسجام گسیخته افزایش یابد حجم صادرات با توجه به میزان تولید عدد بالایی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *