وزن مناسب مرغ چقدر باید باشد؟

بازگشت مجدد آمریکا به جایگاه جهانی خود در بازار مرغ
ژوئن 18, 2016
مقایسه مصرف گوشت مرغ در ایران و جهان
ژوئن 18, 2016

وزن مناسب مرغ چقدر باید باشد؟

باشگاه خبر نگاران جوان     ۲۵ خرداد ۱۳۹۵      

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: وزن هر کیلو مرغ باید حداقل یک کیلو و ۸۰۰ و حداکثر ۲ کیلو باشد که به سبب سودجویی های صورت گرفته این ارقام رعایت نمی شود.
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به کنترل  کاهش وزن لاشه اظهار داشت: چند سالی است که رعایت تولید مرغ براساس استانداردهای لازم به مرغداران و کشتارگاه ها اعلام شده اما باید گفت تا زمانیکه مردم از مرغ با وزن متوسط استقبال نکنند این امر تحقق نخواهد یافت.
وی با اشاره به ساز و کار کنترل لاشه افزود: تا به امروز ساز و کار لازم برای کنترل کاهش وزن لاشه مورد استفاده قرار نگرفته و تا زمانی که مردم به دنبال مرغ درشت باشند،کنترل فایده ای ندارد.
یوسفی ادامه داد: وزن هر کیلو مرغ باید حداقل یک کیلو و ۸۰۰ و حداکثر ۲ کیلو باشد که متاسفانه به سبب سودجویی های صورت گرفته و منافع برخی افراد تا کنون این ارقام رعایت نشده است.
گفتنی است مرغ با وزن بالای ۲ کیلوگرم حداقل ۳۰۰ گرم ضایعات و دوریز دارد که بهتر است با فرهنگ سازی مصرف مرغ متوسط از سوی رسانه ملی افراد به این سمت و سو پیش بروند.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: تا به امروزچندین بار این طرح آغاز شده و مجددا بعد از مدتی رها شده که امیدواریم با وعده معاون وزیر جهاد کشاورزی ساز و کارها و سخت گیری های لازم در این خصوص در پایان ماه رمضان به کار گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *