۱۰۰هزارتن مرغ و گوشت دولتی در نوروز عرضه شد

قیمت مرغ در بازار به ۶۸۰۰ تومان رسید
مارس 8, 2016
درصورت تعطیلی بنگاه‌های تولید مرغ، منتظر واکنش قیمت در بازار باشید
مارس 29, 2016

۱۰۰هزارتن مرغ و گوشت دولتی در نوروز عرضه شد

مهر     ۰۷ فروردین ۱۳۹۵      

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: ۱۰۰ هزارتن گوشت قرمز و مرغ برای ایام نوروز دخیره سازی شده و ما ذخایرمان را در تمام استانهای کشور متناسب با جمعیت آنها، توزیع کردیم.
علیرضا ولی با بیان اینکه ما براساس برنامه ریزی ها و پیش بینی های قبلی، گوشت و مرغ کافی برای ایام عید ذخیره سازی کردیم، اظهارداشت: در حال حاضر هم ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام در استان ها توزیع شده است.
وی با اشاره به توزیع گوشت قرمز، مرغ و کنسرو مرغ در ایام نوروز، افزود: بیش از ۱۰۰ هزارتن گوشت قرمز و مرغ برای این ایام ذخیره سازی شده و ما ذخایرمان  را در تمام استانهای کشور متناسب با جمعیت آنها، توزیع کردیم.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه تامین مرغ و گوشت قرمز برای ایام نوروز وجود ندارد، قیمت های مصوب ستاد تنظیم بازار را در این زمینه مورد اشاره قرار داد و گفت: بر این اساس نرخ هرکیلوگرم مرغ منجمد حداکثر ۵۱۰۰ تومان است ضمن اینکه در بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای با قیمتی کمتر از ۵۰۰۰ تومان  به مصرف کنندگان عرضه می شود.
ولی، قیمت هرکیلوگرم گوشت قرمز منجمد را نیز ۱۸ هزارو ۵۰۰ تومان عنوان و اضافه کرد: گوشت قرمز نیز با قیمت عنوان شده، در سطح فروشگاه های زنجیره ای به مردم عرضه می شود.
وی قیمت هر عدد کنسرو مرغ را هم کمتر از ۴۰۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: این محصولات به اندازه کافی، در فروشگاه های زنجیره ای و میادین تمامی استانها در حال عرضه است.
این مقام مسئول اضافه کرد: کسانی که نیاز آنان بالاتر از مصرف خانگی است یا خود قصد توزیع دارند، می توانند با مراجعه به نمایندگی های شرکت پشتیبانی امور دام در سراسر کشور، محصول مورد نیاز خود را دریافت کنند.
ولی با بیان اینکه به هر میزان که کشور نیاز داشته باشد، ما آمادگی توزیع گوشت قرمز، مرغ و کنسرو مرغ را داریم، ادامه داد: کنسرو مرغ به اندازه کافی برای مسافران نوروزی و مردم در مسیرها و فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور تدارک دیده شده است.
وی درباره کیفیت مرغ  عرضه شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام نیز افزود: مرغ منجمدی که ما عرضه می کنیم زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور کشتار  و از نظر مسائل بهداشتی و کنترل کیفیت دو بار بازرسی می شود ضمن اینکه نوع انجماد آن به گونه ای است که قابلیت ماندگاری بالایی دارد.
ولی در واکنش به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه مرغ های توزیع شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام حدود ۳ ماه و کمتر از آن تاریخ انقضا دارند، گفت: ما مرغ هایی را که تاریخ انقضای آن ها نزدیک است برای ایام عید توزیع نکردیم و تمامی محصولات عرضه شده بیش از ۴ تا ۵ ماه تاریخ انقضا دارند اما ممکن است شرکت های دیگر دست به چنین اقدامی زده باشند.
وی تصریح کرد: تمامی مرغ هایی که ما آنها را توزیع کرده ایم از لحاظ  مختلف، استاندارد و کیفی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *