بانک سوسیته جنرال پیش‌بینی کرد افت قیمت ذرت متوقف می‌شود

از سال ۲۰۱۷میلادی استفاده از آنتی بیوتیک در مرغداری متوقف می شود!
می 6, 2015
نامه دبیر کل خانه کشاورز به معاون اول رئیس جمهور به دفاع ازمرغداران
می 20, 2015

بانک سوسیته جنرال پیش‌بینی کرد افت قیمت ذرت متوقف می‌شود

خبرگزاری اقتصاد ایران     ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴      

به گزارش اقتصادنیوز بانک سوسیته جنرال علت افزایش اختلاف قیمت در بازارهای نقدی و آتی را دلیل این توقف احتمالی اعلام کرده‌است.قیمت ذرت در بازارهای آتی از ماه مارس تاکنون رقمی معادل ۱۰ درصد افت داشته است. این بانک در گزارش خود اعلام کرده است میزان کاهش قیمت در بازار آتی ذرت متناسب با جریان قیمت‌ها در بازار نقدی نبوده است. قیمت ذرت از بیشترین مقدار خود در ماه مارس که ۳ دلار و ۹۸ سنت در هر  بوشل بوده است طی آخرین معاملات انجام شده در بازار شیکاگو، به ۳ دلار و ۵۹ سنت به ازای هر بوشل کاهش داشته است.
در گزارش سوسیته جنرال آمده است بر اساس اختلاف قیمت نقدی و قیمت آتی در بازارهای آمریکا می‌توان این موضوع را پیش‌بینی کرده‌اند که تقاضا همچنان در سطح معقولی باقی می‌ماند.
اگر چه  کاهش بارندگی در آمریکا فرصت مناسبی برای سرعت بخشیدن به کشت ذرت پدید آورده است اما سوسیته جنرال اعلام کرده است کاهش قیمت آتی ذرت باعث می‌شود کشاورزان از سرمایه‌گذاری بیشتر در کشت ذرت (مانند مصرف کود بیشتر) خودداری کنند.
در این گزارش آمده است، خشکسالی در مناطق غربی کشت ذرت و دورنمای مصرف کمتر کود باعث می‌شود پیش‌بینی انجام شده توسط وزارت کشاورزی آمریکا در مورد میزان برداشت ذرت در سال زراعی پیش‌رو کمی خوشبینانه به نظر برسد. وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرده است در سال زراعی ۱۶-۲۰۱۵ بازده برداشت ذرت ۱۶۶٫۸ بوشل در هر  هکتار باشد. بازده برداشت ذرت در سال گذشته ۱۷۱ بوشل در هر هکتار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *