جلوگیری از ورود ۲۰ هزار تن ذرت آلوده به کشور

گلایه مندی صنعت تخم مرغ از گزارشات قیمتی بانک مرکزی
آگوست 24, 2015
هیچ نیازی به واردات مرغ نیست!
آگوست 24, 2015

جلوگیری از ورود ۲۰ هزار تن ذرت آلوده به کشور

ایسنا     ۰۱ شهریور ۱۳۹۴      

اداره کل بازرسی استان خوزستان مانع ورود ۲۰ هزار تن ذرت آلوده به کشور شد.
پیرو اخبار واصله مبنی بر وجود محموله ذرت وارداتی از کشور هندوستان متعلق به یکی از شرکت‌های فعال در زمینه صادرات و واردات به وزن ۲۰ هزار تن معادل ۱۵۰ میلیارد ریال در انبارهای بندر امام خمینی (ره) و احتمال وجود آلودگی به سم خطرناک آفلاتوکسین در محموله مذکور، بازرسی‌ کل استان خوزستان به این موضوع وارد شد.
نظر به این‌که آزمایشات انجام‌ شده توسط مراجع ذی‌ربط از جمله سازمان ملی استاندارد، جهاد کشاورزی و دامپزشکی حکایت از نبود آلودگی فوق در قسمت اعظم محموله موجود در انبار گمرک داشت، این مرجع اقدام به نمونه‌برداری از محموله و ارسال آن به آزمایشگاه‌های معتمد کرد. نتایج به‌دست‌آمده حاکی از عدم انطباق نمونه‌های اخذ شده با استانداردهای موجود و تایید آلوده بودن محموله بود.
همچنین بررسی انجام‌ شده بر روی محصول حکایت از وجود انواع قارچ‌های بیماری‌زا و آفات فعال بر روی محموله داشت، لذا با عنایت به اطلاعات واصله مبنی بر انجام مراحل خروج محموله از گمرک توسط شرکت واردکننده، نسبت به جلوگیری از ترخیص محموله آلوده، اقدام و متعاقباً ضمن طرح موضوع در کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی دادگستری استان خوزستان و با تصویب کمیته یادشده مقرر شد محموله آلوده، مرجوع و از ورود آن جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *