صادرات تخم مرغ به مرز ۱۵۰ تن رسید

نوسان قیمت مرغ در بازار؛ زیانی که تولیدکننده و مصرف‌کننده نمی‌شناسد
نوامبر 28, 2015
احتمال افزایش قیمت مرغ در هفته آینده
دسامبر 7, 2015

صادرات تخم مرغ به مرز ۱۵۰ تن رسید

باشگاه خبرنگاران     ۰۴ آذر ۱۳۹۴      

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: درحال حاضر صادرات به سبب اربعین حسینی با کنترل تردد از سوی عراق دچار محدودیت شده به طوری که میانگین روزانه ۱۵۰ تن صادر می شود.
فرزاد طلا کش دبیر کل پرورش دهندگان مرغ تخم گذار درخصوص صادرات تخم مرغ اظهار داشت: با توجه به مسائل امنیتی و برپایی اربعین حسینی صادرات تخم مرغ به عراق کاهش پیدا کرده اما به افغانستان صورت می گیرد.
وی افزود: در حال حاضر صادرات با کنترل تردد از سوی عراق دچارمحدودیت شده به طور میانگین صادرات از ۴۵۰ تن به ۱۵۰ تن در روز رسیده است.
طلا کش با اشاره به قمیت تخم مرغ گفت: قیمت تخم مرغ متاثر از عرضه وتقاضا است و با توجه به اینکه مازاد زیادی از تولید مواجه هستیم اکنون قیمت تحم مرغ درب مرغداری به طور متوسط کیلویی سه هزار و ۵۰۰ تومان است و از طرفی پیش بینی می شود که با کاهش میزان صادرات تا بعد از اربعین حسینی تا حدودی دیگر نیز قیمت ها کاهش یابد.
وی با اشاره به حذف مرغ های پیر تخم گذار بیان کرد: درحال حاضر حداکثر ۲٫۵ میلیون قطعه مرغ از چرخه تولید خارج شدند و در حالی که بیش از ۶ میلیون قطعه مرغ باید از چرخه تولید حذف شوند که متاسفانه به سبب عدم تعهدات دولت و سرمایه گذرای مرغداران این امر صورت نگرفته و موجب شده مرغ های پیر به روند تولید خود که منجر به مازاد تولید است ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *