مرغداران خواستار یارانۀ خوراک طیور شدند

مرغداران تخم مرغ را با کیلویی ۲ هزار تومان ضرر تولید می‌کنند
آوریل 28, 2015
راهکارهای مقابله با بحران صنعت مرغداری درهیات دولت مطرح می شود
می 6, 2015

مرغداران خواستار یارانۀ خوراک طیور شدند

ITPNews     ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴      
تولید کنندگان تخم مرغ در ایالت تامیل هندوستان نگران کاهش بیشتر بهای تخم مرغ هستند.
طی یک ماه اخیر، بهای تخم مرغ با کاهش فراوان مواجه شد و به کمترین رقم در ۲ سال گذشته رسید. مرغداران اظهار دارند گران بودن هزینه های تولید از عوامل مؤثر در این زمینه است و به همین دلیل خواستار یارانه برای خوراک طیور شدند تا بتوانند بر شرایط فعلی غلبه کنند.
رئیس “اتحادیۀ مرغداران ایالت تامیل نادو” R. Nallathambi اذعان دارد : “ذرت ، سویا ، و پودر ماهی از نهاده های اصلی مورد استفاده در خوراک مرغ است. اما تنها ۵۰ درصد از ذرت مورد نیاز در این ایالت موجود و قابل تأمین است و مابقی بایستی از ایالات دیگری مثل Karnataka ، Maharashtra و Andhra Pradesh فراهم گردد. از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون تنها دو مرتبه به خوراک طیور یارانه تعلق گرفته است.”
رئیس کمیتۀ ملی قیمتگذاری تخم مرغ نیز عنوان کرد : “برای این کاهش بها دلایل عدیده ای وجود دارد که نگرانی از شیوع انفولانزای مرغی و کاهش مصرف نیز یکی از عوامل مؤثر در این امر است.”
در حال حاضر مرغداران به ازای تولید هر تخم مرغ ۲۵ / ۳ روپیه هزینه می کنند و نهایتاً آنرا ۱ روپیه ارزانتر می فروشند . نزدیک شدن فصل تابستان هم مشکل را بدتر و کمبود آب و کارگر نگرانی ها را دو چندان می کند.
یکی دیگر از کارشناسان در این زمینه گفت : “مادامیکه هر استان نیازهای خود را تولید می کند ما قادر به ارسال تخم مرغ به آنها هم نخواهیم بود . در رابطه با کشورهای عربی هم از آنجاییکه این کشورها نیاز خود را با قیمت های ارزانتر از فرانسه و سوئیس تأمین می کنند بنابراین صادرات به آنها هم متوقف شده است. گران بودن مواد اولیه ، تولید پایدار را مشکل ساخته است و شاید یک راه حل کاهش تولید مرغ باشد.”
• کاهش ۸۰درصدی فروش گوشت مرغ در حیدرآباد
به دنبال شیوع انفولانزا در ایالت تلانگان هند ، فروش گوشت مرغ در منطقۀ حیدرآباد تا ۸۰ درصد افت پیدا کرد . با اینحال، فروش گوشت مرغ و تخم مرغ در مناطق روستایی لطمه ای ندیده است.
مدیر کل جوجه کشی های Venkateshwara اذعان داشت : در ۴ روز نخستین شیوع انفولانزا، فروش گوشت مرغ تا ۵۰% کاهش یافت و متعاقبا در روزهای آخر هفتۀ گذشته به ۸۰% افت پیدا کرد.
طبق برآوردها انتظار می رود که در نتیجۀ شیوع انفولانزا، مرغداری ایالت تلانگان ۲۴ میلیون دلار خسارت ببیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *