گرما، عامل اصلی قیمت مرغ در بازار

۱۱ عامل افزاینده هزینه تولید گوشت مرغ در ایران
آوریل 13, 2017
کشف و توقیف مرغ‌های تنظیم بازاری در شبکه‌های غیرمجاز توزیع
آگوست 7, 2017

گرما، عامل اصلی قیمت مرغ در بازار

(راه دانا) ۱۳۹۶/۰۵/۱۱

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران گفت: به‌دلیل گرمای غیرمنتظره هوا، بسیاری از واحدهای مرغداری به‌دلیل کاهش تلفات، از حداکثر ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند و این عامل، موجب کاهش عرضه و در نهایت افزایش قیمت شده است.
کامران هاشمی اظهار کرد: افزایش دمای هوا، عامل اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار این روزهای مازندران است.
وی افزود: به‌دلیل گرمای غیرمنتظره هوا، بسیاری از واحدهای مرغداری به‌دلیل کاهش تلفات، از حداکثر ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند و این عامل، موجب کاهش عرضه و در نهایت افزایش قیمت شده است.
رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران خاطرنشان کرد: کاهش جوجه‌ریزی مرغ‌داران بسیاری از استان‌ها نیز در کاهش عرضه در بازار اثر گذاشته است.
هاشمی با اشاره به قیمت ۲ هزار و ۷۰۰ تومانی جوجه در بازار، تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر کاهش جوجه در بازار، موجب افزایش شدید قیمت جوجه شده است که این امر رغبت مرغ‌داران را تا حد زیادی کاهش داده است.
وی در خصوص قمیت حال حاضر مرغ در بازار پاسخ داد: قیمت توزیع حال حاضر بازار ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت فروش ۸ هزار و ۳۰۰ تومان است.
رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ ساری در پایان به افزایش فاحش قیمت تخم‌مرغ در بازار اشاره و اذعان کرد: قیمت توزیع حال حاضر هر شانه تخم‌مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، فروش ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هر دانه ۴۵۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *