احتمال کاهش جوجه‌ریزی و تغییر قیمت مرغ

چه بر سر قیمت مرغ می آید
آوریل 23, 2016
قیمت متوسط جوجه یکروزه تا پاییز امسال ۱۲۵۰ – ۱۲۰۰ تومان خواهد بود
آوریل 23, 2016

احتمال کاهش جوجه‌ریزی و تغییر قیمت مرغ

ایسنا     ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۵      

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از افزایش قیمت مرغ و تعادل عرضه و تقاضا از خرداد امسال به دلیل کاهش میزان جوجه ریزی توسط مرغداران خبر داد.
مهدی یوسف‌خانی، اظهار کرد: با توجه به جلسات انجام شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در نهایت مرغداران متقاعد شدند که برای تعادل بازار و میزان عرضه و تقاضا باید جوجه‌ریزی خود را به ۸۵ میلیون قطعه در ماه کاهش دهند.
وی یادآور شد: در حال حاضر ماهانه حدود ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌شود.
یوسف‌خانی گفت: با توجه به اینکه از اردیبهشت‌ پارسال تا به امروز مرغداران با ضرر و زیان زیادی مواجه شدند، در نهایت قبول کردند تا میزان تولیدات خود را کاهش دهند که خوشبختانه این امر از خرداد اجرا می‌شود و می توان گفت با تعادل عرضه و تقاضا، وضعیت بهتری را از ابتدای تابستان در بازار مرغ شاهد خواهیم بود.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به عرضه بالا و تولید زیاد، طبیعی است که قیمت‌ها کاهش می‌یابد و مرغداران متضرر می شوند که امیدواریم از خردادماه و با آغاز فصل تابستان بازار بهبود یابد.
وی با بیان اینکه قیمت مرغ حدود ۲۰۰ تومان نسبت به اوایل هفته افزایش یافته ولی نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است، عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم مرغ در خرده‌فروشی ها ۵۶۰۰ تومان، تحویل مغازه‌دار ۵۱۰۰ تومان و در کشتارگاه ۵۰۰۰ تومان است.
یوسف‌خانی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۳۵۰۰ تومان است، گفت:‌ در حال حاضر ‌تقاضا همچنان ضعیف است و تغییری در وضعیت مرغداران ایجاد نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *