صدور بی‌رویه مجوز، مرغداری‌ها را نابود می‌کند

افزایش ۲ هزار تومانی گوشت مرغ از مرغداری تا بازار
مارس 1, 2016
وفور مرغ و گوشت در بازار شب عید
مارس 8, 2016

صدور بی‌رویه مجوز، مرغداری‌ها را نابود می‌کند

۱۷ اسفند ۱۳۹۴      

‌رییس هیئت مدیره انجمن صنفی مرغداران گیلان با انتقاد شدید از صدور بی رویه مجوزمرغداری گفت: ورشکستگی دومین صنعت کشور رقم خواهد خورد.
حبیب اسدالله نژاد، گفت: صدور مجوزهای بی‌رویه در صنعت به عنوان یکی از عمده‌ترین دلایل بحران صنعت مرغداری است.
وی افزود: دولت در سال ٨٩ به این نتیجه رسید که باید زنجیره تولید ایجاد کند و از سوی دیگر شروع به صدور مجوز خرد کرد، در حالی که این سیاست یک بام و دو هوا با هم همخوانی ندارد.
اسدالله‌نژاد با انتقاد شدید از صدور بی رویه مجوزمرغداری بدون در نظر گرفتن بازار مصرف ادامه داد: دولت با صدور مجوز‌ها و تسهیلات آسان صرف بر ایجاد اشتغال مرغداران را به سمت قربانگاهی برد که برایش ایجاد شده بود و اگر تدبیر آنی اندیشیده نشود، ورشکستگی دومین صنعت کشور رقم خواهد خورد.
وی ضمن انتقاد از سیاست‌های غلط شرکت پشتیبانی گفت: سالیانه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه‌ای که دولت به پشتیبانی می‌دهد، حیف و میل می‌شود و حاصل آن نه به مردم می‌رسد و نه به دهک‌های پایین جامعه‌.
رییس هیئت مدیره انجمن صنفی مرغداران گیلان تاکید کرد: لازم است این یارانه در قالب ردیف بودجه تعریف و صرف صادرات بیش از ۳۰۰ هزارتن مرغ شود تا مشکل انباشت مرغ و ضررهای سریالی مرغداران برطرف شود.
رئیس انجمن صنفی مرغداران گیلان گفت: دست‌های پشت پرده ارزانی مرغ را مدیریت می‌کنند و بخش حاکمیتی بر وجود این افراد اشراف دارد و باید ورود کند و افرادی انگشت شماری را که قیمت‌گذاری می‌کنند را طرد و قیمت‌گذاری را به انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌ها واگذار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *