استفاده از حشرات زنده به عنوان مکمل خوراک طیور

بازار داغ گوشت گوسفندی در مقابل کاهش قیمت مرغ
اکتبر 25, 2015
خطر شیوع بیماری آنفلوانزا بسیار جدی است
اکتبر 25, 2015

استفاده از حشرات زنده به عنوان مکمل خوراک طیور

ITPNews     ۲۹ مهر ۱۳۹۴      
کمپانی تولیدات خوراک سنتی و ارگانیک ForFarmers با همکاری دپارتمان حشره شناسی دانشگاه Wageningen هلند، تحقیق و بررسی را در زمینۀ تغذیۀ طیور با حشرات زنده آغاز کرده اند.
مدیر بخش تغذیه و نوآوری غذایی ForFarmers اذعان داشت : مهمترین بخش این تحقیق اینست که پی ببریم آیا با این شیوه جوجه ها سالم تر و بهتر از شیوۀ معمول رشد می کنند. همچنین ما می خواهیم بدانیم با افزودن حشرات زنده به خوراک جوجه ها آیا تغییر رفتاری نیز در آنها رخ می دهد یا خیر؟ در صورت حصول جواب مثبت در این پروژه، گامی مهم در جهت خدمت به ثبات این صنعت برداشته ایم.
این تحقیق در یکی از فارم های ForFarmers در هلند انجام شد ؛ ۱۰۰۰ جوجه در این فارم به ۴ گروه تقسیم بندی شدند و ۴ روش تغذیۀ متفاوت دریافت کردند. گروه کنترل همان خوراک سنتی و رایج را دریافت کردند و ۳ گروه دیگر هر کدام به ترتیب ۵% ، ۱۰% و ۱۵% لارو مگس دریافت کرند. بالاترین پروتئین این لاروها جایگزین ۷۵% پروتئین سویا هستند.
مدیر نوآوری مرغداری ForFarmers اظهار دارد : از آنجاییکه این لاروها همه چیز خوار هستند، پرورش آنها راحت است. این لاروها از پسماندهایی صنایع غذایی تغذیه می شوند.
کمپانی ForFarmers گامی در جهت تولید خوراک پایدار و مقرون به صرفه برداشته و به حیوان کمک می کند تا غذایی سالمتر مصرف کند تا بازدهی خوراک را بالا ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *